Showing posts with label jalan2. Show all posts
Showing posts with label jalan2. Show all posts

okkk tettt.. u drop???....mak aku la dropnya isk3....da la balu nak kena support anak dia plakk an...bertuah punya anak....ahh macam2 gila sopin rini...puasss nak mampuusss...p care4....macam2 aku bli utk bawak balik shah alam natii...mostly food stuff ahh...aku rs aku nak masak lagi....aku nak try jimat tol2...bulan 1 mcam kelam kabut sgt...macam x reti lg...pt makin dok susut...susut melampau punya...nafsu nk mkn macam2 pon kena kawal...tahan tahann..jangan lepas!...nak terlepas seddut balikk....


pastu plak p perda pekena nasi briyani dia...sedap!!...lepas da satu hal...x ngidam da aku lpas nie...pastu p kamdar plak sebab nk bli blazer....kt care4 ada 2 jenis ja....ceehhh x cantek lak tuhh...kat kamdar banyakkk kott...macam2 jenis ada....tp syangnya mostly yg cntek kaler kelabu, coklat n krim...kaler itam ada sket ja...tp aku puas ati la jugakk....ada diskaunn lagii...berbaloi!....x sabar nk dinner...tingin nk tgk cne la rupa dining etiquette tuhh...tgk suma org pkai apa kan...mesti voguedevass kan!!....


1 more day...b4 i go back to shah alam...stdnt life begin back stdy mode start again...


ooohh kes x abes lageyhhh!!

woke up at 1115 n had a gud "pelaburan" in d toilet for a kick start today....it's 12 and not having any lunch even breakfast....hope to have a brunch at cik lan at 2...ohh dat is not brunch anymore..it is lunch yaww!!...i always skip breakfast bcoz im not used to it...no appetite at all...only at shah alam i able to wallop myself with coco crunch in the morning so it will reduce the cracking sound inside the stomach before lunch at 12....hhuhh menderita kalu x makan....


ah january ends with joy last night.... slept at two after chat with sumbody...managed to play bowling and end up as the 2nd runner up out of 4 players...ok la tuhh kan...aku mmg x ley maen tangan kiri sebab halfway ja dah terkodek kodek masuk longkang ...d champion treat us with mcflurry stroberi babeyhhh...heaben heaben wweeee!! n i had prosperity burger finally...heaben again...only left for pizza n kfc..need to have it within this week as it save cost...not using your own money but somebone's money...heh heh




friess is yummmmaahhh amma!...desire it for so long...i need to have properity 4 the second time la then waallaahh im ready to go back to shah alam....


the negative part is it is TUESDAY olledi...5 more days to count....a bundle of case list waiting....i think it;s more than 50 cases to be read...gilaaa!! n i havent started searching the case yet......the hands are more attracted downloading naruto n 10 things i hate about you...i can't resist this drama...it;s like a magnet cannot pull away the fingers keletup keletap from facebook also..haaihhh


adoiii lapaq...malazznyaa nak masak..daging plak tuh...keras kedekiang....baling kat keta keta pon eksiden..
hoping for cik lan....cik lan bukak la cik lan...customer setia dok tggu...

google













...

macam besa kat umah memang susah nak ada makanan melainkan kak aku ataw aku  masak ataw mak aku rajen nak beli lauk....aku rasa cam malaz plak nak masak sebab kt shah alam banyak ari sangat masak sampai da jemu sangat aku rasa....da tu plak mak aku ada beli sebotol ubat herba sebab aku ni rajen sembelitt....memang saket ah!!! 


aku makan sebijik pil...pastu sok pagi kol 5 camtu aku dok terjaga sebab aku rsa badan aku panas...pastu masuk subuh aku rsa perot aku sakettnyyaa...kembon cam belon...aku dok guling guling satu katil x ilang gak...last2 aku push push gak ...sekali diarrhea kottt....lama plak tuhh... rupanya pil tu main function dia adalah pembakar lemak...pastu bru la ada anak anak dia yg tulis untuk sembelit la kencing manis la apa tah lagi...mak aku cakap badan panas tu baguih la dok bakar lemak la tuhh...tapi smpai kembung perut cne plakk...uuhh tringat la saket dia..memang sakit laa...pas subuh aku tido balik da mengerekot macam anak udang...nk push pushh baby angin tu kan...


bila da diarrhea macam nak cukup 1 baldi of kozz lapar ketang ketang....ada daging malasnyaa nak masak...da la ada cita hindustan bez plak tuhh...lunch aku makan roti ngan scrambled egg ja...ohh diet diet...ahh rini sabtu! pasar malam! lama benor aku x p pasar mlam kepala batas nie....rindu rindu...kol 630 anak dara sama mak anak dara mencicit  la p pasar malam...kat 40 hinggit habes...hah hah hah memang rutin harian...nak beli bawah 20 hengget memang mimpi laa weehhh...mertabak ada , ayam goreng ada , ketiaw sup ada , nasi ayam 3 bungkus , potato yang pusing2 cucuk ngan lidi ada , mee sama ketiaw goreng ada, tapai pastu last skali beli kebab....mana x 40 lebey kan...wwooh puas puas...naseb x amik sate, pulut durian , ayam percikk....ayam percik aku nk simpan beli nex wek..kena gak beli


melampau kan nafsu...nafsu manusia ka apa nie....ah persyaitonnkan suma ituu...bila lagi nak dapat makan free...sep sket duet smggu nie...kat shah alam suma mahal2

google

 

hhhaaa....rini aku kluaq lgi...2 ari berturut kluaq...bru 2 ari kann...kecoh...tp kecoh ahh...lg berapa ari ja nak balik shah alam ter chenta....slalu org dok umah laa buang masa puas2...lipat baju laa bli mkanan byk2 la basuh baju siap2 la tah apa lg....perghh aku jgn arap nk jadi cmtuh....kalu bley sok nak balik baru kalut nak packingg

 oorrghh sgt malazznya nak balik.....stiap sem memang berkurang la smgat...x penah pon aku tringin sangat2 melompat2 hentak2 kaki x sabaq balik...bosaannnyaaaa boo boo...
 well td aku tipah n pijah p penang yawwhh..pnang as in pulau laa ,tanjung, sebrang n apa lg la y gorg pgl ...sakgi kata dok penang p penang apa nyaa...org yg dok sbrang prai mmg pgil penang keeyyy....plan nk p taman orkid, hibiscus n reptile...kat bukit jambul...pusing punya pusing u-turn punya u-turn magiiicc tpt tu x dakk ???!!!.....tekan clutch x yah habaq ahh...lenguh x kira...

 ati kuat rasakan tempat tu dilupus laa...ttetiba kt satu tempat yg sepatutnya tempat taman tuh mcam tanah2 di korek n under construction....cam lawak jaa hahahha...


 so last2 p botanical garden....yg ni pon sepasai nak cri pon....penang ni memang dahsyatt laa jalan..signboard pon mcam x ley nk bg clear lg...kedekut nk ltak byk2...dr kul 11 smpai dekat kul 1 kot baru smpay garden tuhh...lamaa dok dalam keta...ngn jamnyaa...enjoy kt citu...ayaq terjun ekk?? ekk?? x taw la tp bez ayaq dia sjookkk...mcam nak mandi...seb baek igt x bawk baju...

 ouuhh monyet sngt byk....sgla keturunan ada kt citu..monyek, kera, beruk, babun ja aku rs x dak kt citu...dr secomel2 anak n segarang2 mak...x da yg hodoh suma comel2 dr ladang...boley mak monyet tu marah2 kami usha dia dok cari kutu anak dia...anak macam kena rogol ja terlentang tgk...seb baek dia x gigitt...pulun lari 4 4 orang..
 gambaq x da..sbb aku x bawak kamera..tompang pijah n tipah nya kmera sbb kmera dpa canteekk2...x abeh pon pusing garden tuh...berbaloi la sket p sana..terubat la keciwa x p orkid hibiscus punya tmn tuh..


 pastu mkan time!!!...mkan lepas asaq yooww...naseb aku telan sndwich sardin 2 kepin pg tuhh...kalu x menggelejat kt botani garden ngn kera2 tuh..makan nasi briyani...memang heaven ahh...terangkattt!!...makan kt kapitan..huummphh cri kapitan pon ley saket jiwa masuk spital penang...naseb allah bg gak rezki makn kt citu...singgah masjid kpitan keling...bru aku taw nasi kandaq beratur kt sebelah ja rupanya

sedaappp...rs cm nk lagikk!!

google

pastu balikk...time tuh da kol 6 dahh...sian punya jauh mai p satu tempat ja??!!....x yah ngaku anak jati penang laa...mak aku ja anak jati penang...pastu naek ferii...dpat dok kat ats...i loike very the much...tgk laut rs angin dia damai jaa...pastu dok berangan...tgk star cruise lg...dpt oneymoon satu ari nati beznyaa...haiihh~~
tp sbnarnya cam bez dpt tour jalan kt penang..x dak la neerves sgt bila bawk lagi nex time...pas tu wat tour part 2 plak an an

well tadi sekali lgi lepas gian makan bihun + koey teow sup cik lan...kurang marvelous sket...aku rs tawaq..tp tetap bungkus bawak balik sebab nk lipas ngidam puas2....nati balik shah alam mmemang x kan jumpa sedap mcm ni...da la 3 hinggit...shah alam mau 5 hinggit..


PAKCIK GOOGLE PUNYA...lupa nak snap cik lan nya
 then dok sembang pung pang kt c2...mmg havoc gak ahh...macam2 masukk...siap bab kawen maii....dok tala sapa dok kawen dolu...haihh2 isk3...masuk plak hantaran kawen...suma stuju 10 ribu tuh standard ah wehh...mak tipah plak dia x mau diskaun2...fuhh lawak2...buat jarak lagi sapa ley kawen.....mak aku plak kalu bley nk wat serentak 4 4 orang!!!...hooh no way bebeyhhh...tp kalu wat macam bez  gak kann... 4 4 beradik kawenn...memang sejarah taman fahim ahh..kepala batas jadi spotlight plak an an

google jumpa 3 ja x dak 4..credit to sapa2 la yg bg pic nie...cek pinjam sat
then dok gelak sembang2 tetiba ada pasangan golongan emas dok sebelah kami baru nak mkan...habes kami glak makcik tu tego kami..." eh ehh baru habes pmr ka..epi ngat tengok "...woww kami terpempan...bila dia ckp cmtu terus aku terbayang muka aku ni sngt muda mcm budak umo 15 tahun...rs terharu kot...rs cm cantek jelita memandang...rs cm kulit anjal tegang berseri...rs cm ni






muda kan muda kan.....pas mkck tu tny suma pakat senyum tayang gigi....rupanya anak dia super duper senior kami...tp x kenai laa...kalu kenai ley taw hensem ka x....mak dia mcm promote ja...ada kawn doktor la engineer laa...aku x taw ank dia doktor ka yg mn...pastu siap nak tauliah kapten u...woowww mcm hensem nak mampuusss jaaa...

sampai kt citu ja...lpas tu balikkk...then i bought sumtin.....at first i was so excited when i did what was needed to do with that thing...i step aside all d ngative thoughts...i made myself positive with d thing i bought..i was sincere, honest and smiled non stop when i did d thing....i hope som1 would feel the same way what i have done to dat thing....but then just now the mind started to circulate the negative energy inside me....uugghhh...is it worth what im just doing....the task was half way done... i sensed sumtin is wrong...dunno...sense of betrayal-disloyalty-boredom- dont -need- u- anymore- get - away - from - my - life
.... againn the sadness just fill the air...n as i inhaled it run thru all the vessels n yeahh now im sink in d sea of sadness..againn....haaihhh...what is wrong actually??









wwweeee las week went for a tour around penang....but only managed touring botanical garden ek x tah ingat, national penang park and of courseeee pesta pulau pinang...oohh dat day was a very very very seronokkk laaa...mula2 naek feri pastu p singgah semyg sat kat msjid terapung...cantik masjid tuh...fes time pe...peghak sebentar
lampu2 dia mcam sangkaq burung

mmg cantek ahhh...ngada laut ja tiap sudut
 pas semyg kami p botanical garden kot...x igt la aku tapi taman herba laaa....huhh besa ja pon tempat tuhhh...mcam dok kt umah sndirik...mak aku tengok suma pokok suma dia cakap dia pernah tanam....tapi x kluaq bunga la x kuaq buah laaa....macam2 daa...da taw suma pokok dok ada kt umah nk p tengok buat apa...terbang 42 hinggit...dewasa rm14...da la nak masuk kena spray minyak serai sebab nati nyamok ikott...belambak nyamuk lam tuhh...memang cam utan...naseb x dak ular ja...

aku ingat tempat dia dalam cam muzium...mmg utan abes la..  
apa2 ja tempat kt penang ni suma ngadap laut
 
tempat ni bahaya gak..kalu ada budak2 kecik yg ikot memang kena pegang sentiasa...yang ngadap laut ni bukan dia letak gate apa pon...da la bawah tu curam...kalu budak lalu mmg p dulu laa..

buai ni bes pastu besaq...ni kalu dating ni bessss!!!....siap ada org bc novel gi atas nii...awat la dia wat seketoi jaa...pastu jalan jalan jalan lagi jumpa biawak hahahah...mak aku menjerit terkejot....tergelak aihh...biawak pon jerit...aku ingt natang apa...aku tingat kt tipahh....sahabat baek dia ni...kalu jumpa ni aku rs mmg dia lari kluaq ahh x mau masuk dahhh...pastu jumpa kura2....itu ja la natang2 yg ada kt taman tuhh...haaiihh bosan weyhhh...naseb x dak kumbang
 
  



 muzium dia gila kecikk...2 kali ganda bilik kt umah aku ja...crita pasal spice...dats itt....haiii bosan2....cmna kak aku bley tingin nk p citu tahhh... bawak balik kenangan kena gigit nyamuk ja...nk p taman herba ni jgn dok pakai high heels laaa noh...wat sangkut jaaa...kak aku dok pkai jalan skit sangkut jalan skit sangkut tapi kalu jumpa biawak nk buat baling boley la...

 pastu kami p national park tuhh....cantekkk...tp tu la mak aku plak p posa...org p jalan dia nk posa...ada jalan 5 minit pastu dok kt batu2 ngadap laut...cantek...angin sepoi x eti bhasa...lopa nk tgkap gmbaq...kecewa sbb x dapat jalan satu park tuhh...org yg jaga tu cakap tempat dia besaq....mmg jauh...kalu jalan2 pastu nk patah balik ada yang x larat la...so depa bg boat service...rm100 maa hisshh...punya la mahai...tapi sapa yg larat patah balik x yah la naek boat....kalu naek boat dia bawk p mcm2 tempat...berbaloi la bayaq kan...ada dia kata bawk p tpt penyu la apa lg tah....tp sdey llaaa...nk p jalan2 tang tuhh...las2 jalan sat ja....1 benda ja aku tgkap kt tempat tuhh...aku rs pihak pengurusan dia mmg nak wat lawk laaa....tempat tu kan utan so depa gantung satu kayu ni...kayu ni hebatttt!!! dia boley meramal cuaca


klik bagi besaq nk bg puas baca
 
dahsyat la kayu kt pulau pinang niee..mujur aku dok penang....boley ramal cuaca...umah aku pon byk kayu cni...
 lastly p pesta...sebab ada tempat yg p dah...kt pesta borong baju2 ngn tudung...mak aku sakan beli tudung...x nampak jalan dah..dia nampak tudung jaa..mentang2 la sangat murahhh kann...sapa x mau kan...tiap kenduri dok tukaq tudung la kan...isk3....kt pesta aku p maen game....ugghh rs bez sgt...last time p men 1 game ja yg ni men 2 game...kami men challenger ngn top gun...ha aku bru nk naek top gun...challnger sgt bez tp takot...masa aku naek bley ada budak nages...isk3....lawak toiii...tp mmg patot laa dia tu bdan kecik ja...mesti dia terangkat kan time naek tuhh....rs cam nak naekk lg la plak...pastu p naek top gun...fes time bru nak naek...mcm takot ja tengok sebab kepala ke bawh laa...

 masa kami naek ada 2 org laki dok blkg....ya allah bising nya hg!!...org laki saja la kann...eksyen lebey...bila benda tu naek ja dia cakap " weyyy ketaq lutut!!! " " mak nak balikk!!!" " kaki aku x dak" " ni ayaq apa ni" (refer to air kencing sebab benda ni cm takot mesti la ada org terlepas kan) tp mana ada...depa saja...aku glakkk ja dok naek bnda tuhh...pastu bila da trun depa dok glak 2 2 orang...tah apa apa...kak aku penakot da nak naekk suma2 tuhh...eee chill arr..mcm tu pon da takot...lom gi mai roller coaster...aku ajak lagi maen dia x mauu...hishh nk naek sorg2 x syok...pasrah ja laa...duet pon bukan ada nak naekk..

 pastu p bli karpet plakk...hhaaiihh...tapi murah2 kt pesta nie....sgala benda murahhh...nk p shopin boley laa...nk usha2 org cantik org hensem pon bley gakk...rambang mata...pastu balik..smpay umh kol 12 lebey...pastu mata segaq bugaq x ley tdoq sebab aktif sngat...
 
skang ni wajibal ghunnah aku bgn mesti kol 1130 sebab time tu ada mis tres hermanas pastu tdoq kol 2 3....cne nk kurus???