sangap aaiihhh ayaq x dakk...sangap sebab aku nk terkencinn lllaaa....ayaq ni crucial...x dak karan x pa jangan x dak ayaq....da la aku tgh dok berhoneymooon tengah2 bulan ni kann....lagi parahhh....bila aku honeymoon kebarangkalian nk p toilet sangat la tinggi...sebab honeymoon kena minum air banyakk...nak ganti la honey2 yang mengalir2 tu kann...sakgi  kang aku jadi sembelit pastu buasir plakkk....da la baru2 ni kuar darah lagi...arrghhh tension laa...nk p jumpa doktor aku takot...sakgi kang dia selak2 nak tengokk..ala maluu laaa...ubat herba aku dok makan tu pon dah habes....

 skang plak ayaq x dakk...x dak ribut apa tetiba ja...mak aku cakap 28 ni depa da warn kata ayaq x dakk...ni bru 14 disember ....lmbt lagiii...dr tgh ari sampai skg x plak nk ujan...cepatt la nak tadah air ujan nie...ni yg bes kalu dok kampung umah sebelah sungai niee...boley terjun bila2 masa....tapi sebab aku dok taman n banyak sawah padi xkan nak terjun tali ayaq kot....

ohh mak aku p ngaji petang td kot...pastu kol 630 aku koling dia nk suh dia bli ayaq mineral sebab kot nak basuh n amik wuduk skali kan...dia terkejot la sebab ayaq x da lg...sebab sebelom dia kuar dia cek still dok ada lagi ayaq...aku pon laju la simpan lam bootol...tgk2 ada la dapat setengah botol pastu setitik ayaq pon x kuaq dahh...tup2 dia balik td dia x beli pon ayaq mineral T_T....sampai atiii...tapii ada makcik ni tapau makanan kat dia...weehhoooo.....aku baru pas melantak tadi...maknan besa2 ja...dia bagi ikan asam pedas, kari daging ikan goreng ulam n paling x tahan sambal belacan....oh my lama x makan...2 kali tambah...ingat nak masuk pinggan ke 3 tapi minda aku" stop! stop! hang tengah nak diet... so aku stop...ckup2 la tuhh....ohhh tima makasih la mkck...dia bg bekal mebi sebab x da ayaq kan sakgi x ley masak plakk...padahal bukan masak sangat pon..rezki2...

 tapi skang aku nak buang air kecil =(...aku x tahann...ayaq ada la lagi ciput..mak aku bley suh p kenc kat luar...pastu aku cakap nak basuh ngan apa...adik aku bley kata sebab aku honeymoon lap2 ja la ngan tuala ka apa....eeeee!!!...honey kena basuh ngan ayaq k.....isshhh sangappppppp laa~~~


esok kena p picnic la tepi ayaq terjun!!

aku x pnah p tadika...bukan x pnah langsung...ada la kot dalam 2 minggu....kalu orang laen ada kenangan tadika aku kenangan buruk ada laaa....aku hanya ingat beberapa kerat ja time aku tadika dlu....aku x ingat aku blajaq apa..yang aku ingat aku mkan donut ngan ayaq teh dok maen permainan lam tadika pastu kenai 1 budak putih nama dia nadiah kot tah x ingat daa...

 aku x dak can pon rasa nak lukis2 menda comel budak tadika niee...yang aku taw sebab apa aku x suka p tadika anak cikgu kuang hajaq tuhh!!!...dia kakak bukan budak tadika cam aku...aku rs umoq dia cm dekat 20 lebey laa..garang gilaa..eee dok cita ni rasa cam nk p sembuq kat diaa ja!!!...suma pasaii aku nk p toilet nak p kencing jaa...aku rasa mak dia suh bawak p teman la kan...da budak budak memang la kena p teman...tapi bukan suh p basuh kencing berak pon...aku reti kencing laa huhhhh...tapi dia jahat boley dia p kunci aku lam toilett...aku nagez beria sampai ketok2 pintu toilet suh dia bukak...aku rasa toilet tu macam gelap sket so takot arr....pastu dia bukak pintu tuh dia marah2 aku plakkk....kureng toii...aku tetap gak nagez tersedu2 sobs sobs...pastu masuk tadika aku rs macam biasa ja kot

 pastu esok x mau dah aku p sana!!...mak aku dok paksa pon aku x mau p...x mau x mau...sebab aku tingat kak garang yg bajet lawa padahal hg x cun lgsng!!!...pastu mak aku tukaq la p tadika laen...sebelah kedai mamak...n dekat gak la ngan umah aku jalan pon beberapa puluh saat....tapi aku x taw la pasepa aku x ley dok kat tadika...anak manja kot aku nie....first day p sana aku suh mak aku p dok skali lam klas...mak aku dok la sat...pastu mesti la cikgu suh blah x kan nk kepit ngn anak kot...masa fes day aku p tuh aku dok nagez dahh...aku pon heran pasepa...pastu mak aku pon balikk....aku dok blur x taw nak wat ppaa...aku nages lagi sebab mak aku balik

aku rasa time tuh aku sorang2 ja..sapa la nak kawan ngn budak yang suka nagez...cikgu pon x pujuk aku...aku macam di abandon ja....suma macam x suka aku ja...aku ni kan budak pendiammm tapi kuat nagez...pastu apa gi lari arrr...aku lari keluaq p kat mak aku yg da separuh jalan nak balik umah tuhh...mak aku glak ja la tengok anak dia ni...dia suh masuk balik...aku x mau dok nagez lagi teresak esak....memang nagez x ingat dunia llaa..rasa cam nak penampaq...pastu terus balik umh x p mana2 dahhh....x mau p tadika mana2 dahh...dok rumah lagi bez..

 sebab tu skang aku x taw apa2 lagu budak2 tadika dok nyanyi...bila naek skolah rendah dajah 1 2 3 aku dok tengok orang laen pandai2 aku x pandai2 aku rasa mcm x kan sebab aku x p tadika aku jadi x pandai nie...kalu aku p tadika mesti aku jadi lagi pndai kan....tapi redha ja laa...sapa suh x mau p tadika...da nama x p tadika mana la nak ada gambaq grduasi kann...kecik2 da pkai jubah topi bagaii...aku abes spm bru nak rasa...tp aku x nyesal pon...aku graduate kt umah makan vitamin tengok tv ja

courtesy goog-ley

rupanya bukan aku ja perangai x elok rupanya adik aku yang first pon 2 x5...dia lagi truk x p tadika langsung...menangis cam aku jughakk...aku pon x paham baiii...x pa la like sister like brother...tapi mak bapak aku x paksa baguih laa...x suma budak ni suka p tadika...depa suka dok umah...bley simpan duet p skolah rendah nati kan...aku rasa abah nak bagi anak2 dia pndai walau x p tadika dia suh kami makan vitamin ngn scotts emulsion...aku rasa suma budak memang makan la benda2 budak budak niee...



sedap kan menda2 niee...rindu plak nk kunyah vitamin tuhh...bulan posa pon aku bley lopa yg ritu posa...sedap ja sumbat vitamin...pastu aku aku terjerit "alamak posa" ...aku luah balik buang....sayang tgk vitamin tuh :(...

orang kata kadang2 perangai kita nanti turun kat anak...anak aku x mau p tadika jugak ka nati???

wwweeee las week went for a tour around penang....but only managed touring botanical garden ek x tah ingat, national penang park and of courseeee pesta pulau pinang...oohh dat day was a very very very seronokkk laaa...mula2 naek feri pastu p singgah semyg sat kat msjid terapung...cantik masjid tuh...fes time pe...peghak sebentar
lampu2 dia mcam sangkaq burung

mmg cantek ahhh...ngada laut ja tiap sudut
 pas semyg kami p botanical garden kot...x igt la aku tapi taman herba laaa....huhh besa ja pon tempat tuhhh...mcam dok kt umah sndirik...mak aku tengok suma pokok suma dia cakap dia pernah tanam....tapi x kluaq bunga la x kuaq buah laaa....macam2 daa...da taw suma pokok dok ada kt umah nk p tengok buat apa...terbang 42 hinggit...dewasa rm14...da la nak masuk kena spray minyak serai sebab nati nyamok ikott...belambak nyamuk lam tuhh...memang cam utan...naseb x dak ular ja...

aku ingat tempat dia dalam cam muzium...mmg utan abes la..  
apa2 ja tempat kt penang ni suma ngadap laut
 
tempat ni bahaya gak..kalu ada budak2 kecik yg ikot memang kena pegang sentiasa...yang ngadap laut ni bukan dia letak gate apa pon...da la bawah tu curam...kalu budak lalu mmg p dulu laa..

buai ni bes pastu besaq...ni kalu dating ni bessss!!!....siap ada org bc novel gi atas nii...awat la dia wat seketoi jaa...pastu jalan jalan jalan lagi jumpa biawak hahahah...mak aku menjerit terkejot....tergelak aihh...biawak pon jerit...aku ingt natang apa...aku tingat kt tipahh....sahabat baek dia ni...kalu jumpa ni aku rs mmg dia lari kluaq ahh x mau masuk dahhh...pastu jumpa kura2....itu ja la natang2 yg ada kt taman tuhh...haaiihh bosan weyhhh...naseb x dak kumbang
 
  



 muzium dia gila kecikk...2 kali ganda bilik kt umah aku ja...crita pasal spice...dats itt....haiii bosan2....cmna kak aku bley tingin nk p citu tahhh... bawak balik kenangan kena gigit nyamuk ja...nk p taman herba ni jgn dok pakai high heels laaa noh...wat sangkut jaaa...kak aku dok pkai jalan skit sangkut jalan skit sangkut tapi kalu jumpa biawak nk buat baling boley la...

 pastu kami p national park tuhh....cantekkk...tp tu la mak aku plak p posa...org p jalan dia nk posa...ada jalan 5 minit pastu dok kt batu2 ngadap laut...cantek...angin sepoi x eti bhasa...lopa nk tgkap gmbaq...kecewa sbb x dapat jalan satu park tuhh...org yg jaga tu cakap tempat dia besaq....mmg jauh...kalu jalan2 pastu nk patah balik ada yang x larat la...so depa bg boat service...rm100 maa hisshh...punya la mahai...tapi sapa yg larat patah balik x yah la naek boat....kalu naek boat dia bawk p mcm2 tempat...berbaloi la bayaq kan...ada dia kata bawk p tpt penyu la apa lg tah....tp sdey llaaa...nk p jalan2 tang tuhh...las2 jalan sat ja....1 benda ja aku tgkap kt tempat tuhh...aku rs pihak pengurusan dia mmg nak wat lawk laaa....tempat tu kan utan so depa gantung satu kayu ni...kayu ni hebatttt!!! dia boley meramal cuaca


klik bagi besaq nk bg puas baca
 
dahsyat la kayu kt pulau pinang niee..mujur aku dok penang....boley ramal cuaca...umah aku pon byk kayu cni...
 lastly p pesta...sebab ada tempat yg p dah...kt pesta borong baju2 ngn tudung...mak aku sakan beli tudung...x nampak jalan dah..dia nampak tudung jaa..mentang2 la sangat murahhh kann...sapa x mau kan...tiap kenduri dok tukaq tudung la kan...isk3....kt pesta aku p maen game....ugghh rs bez sgt...last time p men 1 game ja yg ni men 2 game...kami men challenger ngn top gun...ha aku bru nk naek top gun...challnger sgt bez tp takot...masa aku naek bley ada budak nages...isk3....lawak toiii...tp mmg patot laa dia tu bdan kecik ja...mesti dia terangkat kan time naek tuhh....rs cam nak naekk lg la plak...pastu p naek top gun...fes time bru nak naek...mcm takot ja tengok sebab kepala ke bawh laa...

 masa kami naek ada 2 org laki dok blkg....ya allah bising nya hg!!...org laki saja la kann...eksyen lebey...bila benda tu naek ja dia cakap " weyyy ketaq lutut!!! " " mak nak balikk!!!" " kaki aku x dak" " ni ayaq apa ni" (refer to air kencing sebab benda ni cm takot mesti la ada org terlepas kan) tp mana ada...depa saja...aku glakkk ja dok naek bnda tuhh...pastu bila da trun depa dok glak 2 2 orang...tah apa apa...kak aku penakot da nak naekk suma2 tuhh...eee chill arr..mcm tu pon da takot...lom gi mai roller coaster...aku ajak lagi maen dia x mauu...hishh nk naek sorg2 x syok...pasrah ja laa...duet pon bukan ada nak naekk..

 pastu p bli karpet plakk...hhaaiihh...tapi murah2 kt pesta nie....sgala benda murahhh...nk p shopin boley laa...nk usha2 org cantik org hensem pon bley gakk...rambang mata...pastu balik..smpay umh kol 12 lebey...pastu mata segaq bugaq x ley tdoq sebab aktif sngat...
 
skang ni wajibal ghunnah aku bgn mesti kol 1130 sebab time tu ada mis tres hermanas pastu tdoq kol 2 3....cne nk kurus???
 





yes im in bad mood....mesti la sebab result....x pnah aku bayg nk dpt pointer cmni....i do imagine but never want to experience getting dat pointer...cz dat is not enough...for a degree stdnt getting pointer above 3 is a must...as for law stdnt u have to maintain 3 above so if u wish to further to LLB...as 4 me d result was so dissappointing...havent tell mak yet cz there's some other creature here...i want to tell her secretly...of koz she will extremely shocked!!!!...it was a heart breaking moment uhukkk seeing d result.......eeeeee...

 ahh aku ni kalu time nak tgk result exam aku msti akan dpt 1 bygan...bygan apa??...byangan pointer aku...mesti...each sem eversince asasi....aku xkan debar bila esok atau lusa nk kuar result...yang pasti mmg la dia akan debar time page tgh load nk tnjuk result hang kan...ha aku akan debar time tu jaa...smpai sejuk kaki tangan....seblum aku cek tuhhh aku msti akan terpk pk result aku brapa....aku dok bayang aku dpt 3 la 3.3 la or below 3 kah ataw mcm2 number la terbayang.....dia macam lebey kurang number tu terkeluar sndiri...aku x mintak pon number tuh...n setiap kalii nk cek rsult mmg akan keluar la number pointer tuh...tp aku akan mcam ala x dapat cmni kot...x x.....tapi itu lahh..anugerah allah bg kt aku kot...bila kluar ja number yg tetiba dari minda aku bila aku cek yang tu la pointer aku.....sama la mcam pointer sem ni seblom aku dok cek tu aku dok rasa brapa la pointer aku.....pastu terpacul number nie...aku mcm uishh x x insyallah x dpt yg ni...dapat lagi baek kot....pastuuu bila cek td sah mmg pointer tuh!!!!!....sdeynyaaa....aku x suka dapat bayangan mcm tu tp memang tiap2 sem akan terjadi...

 dlu pon aku dapat pointer dahsyat aku dapat bayangan jugakkk....epi x terkata laa....tapi yang ni memang sdey x terkata laa....x sangka...tapi bila pk baalikk aku rasa mmg layak aku dapat banyak tuh...memang banyak tu ja usaha aku.....test2 suma aku main2...aku dok cakap x pa time exam boley pulun abes abesan...suma test aku maen....baca pon halai balaii...sebab pa nati bley la tanya kawan sebelah kan....sebab perangai camtu la aku makin malas nk bljaq...tapi mak aku punya dok suruh blajaq elok2....time exam dia suh stdy jaaa....sian orang tua kita dok pk anak dia truk bljaq kt universiti tapi sbnarnya anak dia banyak mainn....harapan depa kita wat maen2 ja...sobs3

 ada baek juga dapat pointer rendah2 nii..sebab apa bley la bg stdnt tu sedar diri sket....bg stdt yang tersedaq la yg x sedaq tu sodaqallah la.....ok aku da tersedaq...x kan selamanya kita kat atas....kita akan kt bawah  jugakkk...kalu tidak kita akan jadi sombong, kita akan amik mudah sesuatu benda, kita akan tengok sesuatu benda tu sebelah mata dan kita akan wat keja x sungguh2........

 nex sem is getting harder...can i make it??..dunno...afraid am not...how bout if am not gonna make it...is it too late to change course???...or should i change it now...huhh??...is it that too bad that u hve to change ur course...am i destined to be in this field?...some say am not eligible enough to be a lwyer...my charaacter does not suit for a lawyer.....am getting used with those people...but it let my spirit going down....honestly im not happy...how am i going to excel if my body is in d class but d soul is somewhere else....sighhhhh~~~
 naseb baek aku da p jalan seblom result...at least i enjoyed myself to d fullest...haha...pasni cne la nk kuar...result x elok pastu ada ati plak nk mintak duet kan~~

waktu sekolah aku mostly rasanya banyak kenangan x syok dari yang syok....kenangan bez pon banyak time skolah rendah...sekolah menengah hammpppeehhh...aku juz tingat masa dajah 3....malang sangat....aku, adik aku n jiran2 sebelah kami sangat rajen p sekolah bersama...haha sangat sweet rasa budak2 time tuh....kami mesti akan kuar skali nek la beskal ramai2 p skolah...depan rumah aku ada jalan tar lepas tu ada pokok lepas tu ada jalan tar yang besar untuk kereta lalu lalu...sebelom nak sampai jalan raya tuh kena lintas longkang..

 tapi longkang depan umah aku x dak titi maa...so kena la kayuh beskal selang 10 buah rumah kot baru la ada titi...naseb la tuan umah tu baek ati bina titi tang tu...tapi titi dia wat pon dari kayu....ada la 4 5 batang papan berbaris kat citu....sejak aku kecik sampai la aku masuk dajah 3 x penah2 kejadian malang ni nk berlaku kt aku...ntah apa dosa aku wat ritu kt titi tu jugak dia nak jadi kemalangan...macam da x dak tempat laen...

 longkang kat citu ergghhh sangat dahsyat...kalu kotor kaler itam sket2 tu x kesah maaa ni ayaq dia kaler oren yang ada mendak2 kaler oren tu jugak...memang eeuuwww...yeekk....aku p sekolah bawak beg ada roda  mak cakap senang x yah dok galas tarik sudah...tapi aku ni segan nak tarik tah rasa cam mn tah aku tetap jugak galas walaupon berat2...pastu balik lenguh cakap mak...mak akn beletiaq....bila naek beskal mmg x da keja la nak galas...mesti la letak kt seat belakang kan..pastu amik tali getah yang kaler belang tuh n ada 2 cakuk kt hujung tali dia...so ikat la beg tuh...bukan aku sorang ja wat...suma wat

 pastu pastu sobs sobs =(...jalan atas ttiti tu tuh memang kena tuntun beskal...sebab sapa yang naek beskal lalu kt titi tuh dia akan bawak lelong...dari lelong baek hang jalan atas titi...aku bawk pastu beg aku jatuh lam longkanggggggg~~~....terendam elok lam ayaq oren sunkist longkang...depa bley gelak2 kat aku!!!...aku x taw aku nagez ka x...jiran aku tlg la amik beg tuh ngn menitik2 ayaq dia tuhh..huhh...pastu aku blur x taw wat apa...depa pon blurr... suma terkedu sebntar....aku pon xtaw cmna dia ley jatuh

 aku rasa aku x p skolah....aku amik la buku2 yang kena ayaq longkang tu jemuq kt bawah matahari...tapi x terpikiaq pon nak beli yang baru....bila da kering suma buku aku jadi macam kertas recycle...buku teks org len putih  aku sorang ja coklat brown2 gitu...bila org tanya kena apa aku cakap kena ayaq...ayaq apa wa xtawww...cikgu salmiah x silap aku ajaq maths...bku teks latihan dia memang terendam abes abesan lam ayaq longkang tuh...dari kulit mula smpai kulit penghabis kena ayaq longkang...memang buku aku tuh jadi ketas recycle ah...masa dia dok right buku aku tuhh tiba2 dia panggil aku!!...aku memang cukup x suka cikgu pggil...msti ada yang x kena..p la kt dia... dia tanya "awat buku jadi lagu ni!!!...kena ayaq hujann ka"...aku jawab "x aihh beg saya jatuh longkang"..." hah cm mana jatuh longkang"..."saya pon xtaw cne dia bley jatuh"....pastu dia dok sengih2...dia dok selak selai selai ketas tu depan aku...aku pon x taw motif dia

 pastu aku balik kt tempat duduk ngan rasa sdey...sdey buku aku da x cantik macam orang laen....rs macam inferior ja...tapi cikgu x kesah baguih laa..x yah susah2 beli buku laen...tapi aku pk2 mesti dia geli kan pegang buku kena ayaq longkang T_T...sejak tuhh aku menyampah dah nak lalu titi tuhh



well diz morning woke up at 11 p.m cz i heard "sayup-sayup" d sound of the character of hannah montana...so up up go n watch....thx to mak n aziz cz they make addict to that tv series...hours after dat were newspaper time!!!...first of koz grab the pancaindera 1st llaa... look at d front page mcm keennaaaii ja...igt juliana evans  pastu belek2 skett ohhhooo kak fathia u....upgrade da dia...jd cover lagi..respeekk la dia...da la loyer to be n actress lg...tengok dia berlakon not bad...x kekok pon....dia cakap dia kena tolakk banyaaaaaaakkkkk tawaran sebab stdy...aaa law mmg susah..x dapat cope p tukaq maskom la bak kata ramlah kan....lecture aku mostly suka ckp cmtu if u dislike law, cannot cope with n u think its tough so go to mascom...kacang putih..sebab senang dia dapat DL kan....

 rupanya senior aku ni dlu mascom rupanya...da setaun stgh baru terbukak nak amik law...da terbalik plak dah...isk3...tp dia msti pndai kan ntah macam mana dia study ngn berlakon ngn bljaq lagi...cakap pasal dia oohh aku rasa ni peluang sekali ja kot...aku dapat tengok dia depan mata...woww i think she is gorgeous...flawless skin...putih...time tu aku ada msalah ngan registration..dok beratuq la kat pejabat tuh...dia pon ada prob yang sama kot...tapi dia ada hal so dia x beratur lama kt situ...aku tengok dia x berkelip...sebab aku mcam x cam sangat...yang ni ka yg berlakon nur kasih tu??...aku ni kalu tengok pompuan cantekk memang x kan lepas...tengok puas2 x kelip2..da mcam jantan tengok pompuan plakk...dia pon macam tak slesa sebab ingat dia potong line kami queue...hahaha...baekk dia nie rupanya x sombong...n style dia sangat la simple!!! sangat....x da mekap tebai2 berinci, tocang 1 tinggi2, baju kurung cotton bunga kecik2 tuh ngan beg sendeng pastu slipar wedges tuhh....selamba ja dia p kelas bukan mcam junior2 aku skang ni baju ala2 mcam nak p dinner...dahsat2

 satu ja dia ni x tinggi la mana...rasa mcam tnggi sket ja...tengok lam tv kan tggi...nora j pon cakap dia mmg sangat cantek...ada satu ari ada org anta sejambak bunga bagi kat dia...bunga tu letak atas meja dekan kt pejabat...madam nk curi2 tengok sapa yang anta tapi x baek laa kann..privasi...so we dont know la who is dat person...

pastu madam bukak cerita pasal budak2 law nie...rupanya ramai artis kita ni lawyer to be tapi banyak yang x jadi pon...madam cakap budak loyer ni memang banyak terlibat ngn industri2 hiburan nie...cntohnya



 dia ni dlu budak law...tapi smpai sem 4 ja...masa final exam tu dia x datang...so admin anta surat la kt dia kata dia kena buang kot...tapi dia nak saman sebab apa tah...macam lawak ja...da x datang exam nk saman2 plak...so dia stop law pastu wat apa tah...tapi skang da jutawan..x pa laa...sunuk la tdo ngan duet..




pastu plak yuna...dia x sambung LLB dia lagi...so x ley la jd loyer lagi...tapi tengok la penyanyi berjaya kan menang anugerah berbondong bondong......pastu shira...aku lopa nama mak dia...dia pon amik law jugak..tapi tengok jadi pelakon plak..next fahrin ahmad!!...yang ni pon dengar kata x amik honours lg...x jadi loyer gak...jadi model la pelakon laa...tengok suma yg amik kos law ni suma wat keja sampingan yg berkaitan ngn keglamouran kann kan kan...sangat kontra ngn law oo....sebab apa xtaw laa...mebi sebab bidang ni lagi senang nk kecapi dari law kan...xtaw laa....nati zaman2 aku kita tengok la plak yang nak glamour2 ni kan

 

sejak sejak cuti dok umah aku sangat rajen cari resipi kt intenet...sebab gian nk masak da datang...berpuluh resipi aku bookmark kt laptop niee...x sabaq btoi nk try....tp malangnya tu la kadang aku wat x suma menjadi...baru2 nie aku teringin sangat teringin sangat sangat sampai nk tidoq pon aku dok bayang da cam mana gaya aku dok wat kat dapuq...aku tingin sangat tart...ritu tengok banner kt umah tipahh wahh da berjaya kakak dia dok terpampang tart cheese...uurgghh sumptious toi...tapi x dak duet T_T..tahan tahan...so aku cari kat intenet..yeayy ada...senang ja ghupannyaa...tp sebab cream cheese cm x dak kt sni aku wat ja fruit tart...tapi aku wat ya allah hodohnyaaa...cacat rupaa...x bapa sedap sebab dia pkai susu n tepung jagung for da cream....aku x suka jagung x suka susu....da la hangit tapiii sedap la jugak crust dia hueh3...tapi overall x sedap sangat pon...aku kempunan tart cheese...ohh time raya ritu la fes time aku try kt umh tipahh...makacehh bebanyak la bagi aku mkn free...banyak gak aku balun...sebab pas raya x da free dah dia kena beli plakkk...

 semalam susah payah aku wat...uli2 tepung tuh bakaq lagii...syangnya pkai oven memang klasik x dak dahh...tahap fesyen mak aku punya oven dulu kala....dia kata senang kita ley kontrol api...huh dok kontrol pon las2 jadi hangit gakk...nak oven letrikkk!!!!

hodohnyaaa!!! hitam x dak dahh
hahahah....sedey ja tengok...belom lagi mak aku tengok...las2 dok lam peti ais ja...kak aku ja dok ngap makan...x pa nati kitaa try yg cheese pulak ya dokk...hheeee arap la sedaap kan...x kesah la rupa bulat x da gigi yg sepatotnya ada kat tart tp yang penting bley dimakan...adduhh sdapnyaa cheese tart huk3

 aaahh hari ni kami pegi jalan2 kat sunway lagi...sekali lagi segalanya ditaja oleh kakak berhormat...sonok aku cuti goyang kaki pastu kuaq orang taja makan n tengok wayang...tgk rapunzel!!!...bezzzz sangat...laki tu hensemmmmmnyaa~~~~...cite dia comel sangat...rasa macam nak tengok lagi pulakk...sian plak kt sepupu dok ajak kuar tapi x ajak depa ponn....ohh  minta maaf laa...saya sangat2 betol2 x da duet...fes time aku bankrup tahap dewa punyaaa...bahana sewa umah kt luar kan...hhaaiihhh...nak ajak kawan kuaq pon tercekik ja rasa...balik2 muka mak la tatap wat2 kejip mata mintak duet....brokban aku pon dia bayaq sewa umah pon dia bayaq...x pa nati cek dapat duet pt cey bayaq balik noohh dun woli...

 pastu lagi balik aku masak lagii...sunuukkk sebab masak udang manyak mesaq...manyak kenyang makan...memang manyak itu kolesterol...nati wa kena jantung sumbat macam ayah wa haiyaa manyak susahh...tapi nati skiping balik dia musnahkan kolesterol tu balik maaa..betol2...now i realize 15 minutes of skipping is like u jog along d track for half n hour...fuuhh very the sweat la...mengalir2....smpai esok tu demam sebab over punya melompat...tapi blanja tgk wayang punya pasal trus badan sehat kan





gambaq x elok sebabbbbbbb aku amik pic laju2...sebab apa...nati kak aku nampak pelekeh x sudah2...sebab masa dia wat chicken chop dlu pulun dia amik gambaq aku peli kuat2 kt dia...disebabkan kalut pic2 lauk aku suma aku amik tangan cam parkinson...
suma makanan comot....tapi orang umah cakap sedapp...haaiii kamera pon tarak baguss...ya la henpon x dak kamera...rembat ja hat sapa2...udang paling sedapp...nyam2...besaq2 macam dok kunyah paha ayam...puasss ahh makan!!! suma makanan sehat2 hahah...cukup sayuq tomato suma...tp depa memilih..yang bawang ngn tomato kuis ke tepi...alergik sangat nk makan huhhh...x bubuh bising bila bubuh x makan....las2 mak jugak yang makan...perot pon da macam orang ngandung daa...ikan ni sat ja lesapp...lauk banyak ni ja makan 3 org da abes...gillaa perot pa tataww...okk nati tengok resipi len nk masak apa plakk

 aku geram la nyamuk niee...apa faedah dia idop sebenarnya...hisap darah orang ja taw...da la besaq gedabak...nampak itam setompok...da tu bila tampaq x kena pulakk huuughhh