Smlm pg2 buta kol 630 dgn sedaya upaya kudrat aku yg x seberapa niee aku bgn jugak smyg subuh n siap2 nk p aerobikkk sbb mak aku dok bisng nk p ka dak niee!!!...aku pon yala2 nk p la nieee...ngn mata separuh terbukak rmbut yg belah kanan p belah kiri yg belah kiri p belah kanan ngn jalan terhuyung hayang p la toilet...seb baek ada dinding kt sblah bley jugak aku pgang kalu x mmg x jumpa toilet dahh....ngntokkk gilaa..aku tdo kol 2 sb dok bc novel punya pasl...

 pas abey smyg subuh aku tgk bru kol 640 mcm tuu...aerobik kol 730...ooww lmbt lg...so aku pon sujud la lg ats sejadah tuh smbung tdoq....mak aku kuaq blik tgk dia ckp "apa tuu najwa!!!!"....mulut aku pon ngantokk...dia tutup jaa...dpt tdoq lg beberapa minit pon aku x kesahhh asl bg la aku dpt tdoq sikit lg....tp mak aku ni dok bising...dok kata 7 suku kena kluaq la depa da stat la apa laa...sabaq2 la mak oii...aku tdoq jugakk...pastu kol 7 lebey cmtu aku bgn laa...x dpt tdoq pon...pejam mata jaa...x pa la demi nk buang lemak2 ni kann gagah la jugaakkk...


so p la gerak dekat ngn stadium nk p jog tuhh...smpai2 tuh naseb instructor x mai lg...rmai la jugak org...mostly women aged 40 aboveeee...heran plakk aku...yg wanita2 ni jugak la dok senam puteri2 baya aku x da ponn..segan jugakk...pastu aku teropong2 sekeliling abe2 pon ada so no hal laa...tp abe yg dah perot ke depan laaa...so x da masalah la aku nk kangkang besaq mn lompat tggi mn busuk mcm mn pon kann sbb x yah nk kontrol cun!!...ada yg ensem kan bezzz heeeee

 then instructor tu pon dtg...cinaaa rupanya..laki tp x ensem pon yg da tua...hhaaiiihhhh...blkg tu stadium...ada la mamattt10x dok joging c2...dok lompat2 tu sempat jugak aku tgk blkg cuci mata...ilang gak bosan....baguznya cina tuuhh dia pkai lagu mcm2....lgu mlayu n cina..naseb tamil x da kann kalu x jum menari jum menarii laa kt c2....ada satu step tu dia pusing kiri kanan depan blkg...mcm pnah wat ja benda ni dlu msa kt pahang time orientasi..rupanya poco2...lagu pon baek punyaa apa tah dia nyanyi pompuan jomblo camtu kot...rancaakkk..bbeezzz...tp lintang pukang cz 1st time aku p...org laen suma selari ja...aku n mak aku yg merosakkan keselarian ituuu...aku lama2 dpt gak tgkp tp mak aku laaa sian dia...mn nk dpt catch up step2 rancak tuh...dia maen senam ikot dan ja la...tp dia berpelohh ok la tuhh...aku ja yg tersumbat...baju dok kering dr mula stat smpai abehss...org laen smpai lencun2..abe aku tgk pon basah bju dia nmpak  perot2 tuhh

 aerobik ni bez sbb aku dpt rs kaki aku sengal lagi2 kt paha tuhh...yg tuh yg bez tuhhh...mmg berkesan la aku terkinja2 dpan org rmai..step dia laju..byk guna part kaki maaa...cantek la kaki pasni~~~....ptg tu plak aku men badminton lg..x puas x berpeloh pg td...aku maen sejamm...puaasss...peloh!!!...anak kucen aku baek ati jd net....bley dia dok tgh2 tu dok golek2 badan dia...gatal la tuhh...ya la dia kan susah nk garu2..haii so cutee...
tp arini aku x p pon aerobik tuhh...rs mcm malazzz...malaz bukan apa pasal nk bgn pg ja...huuuhh susah laa cni...sket2 tdo pas subuh...tiap2 ari cmtu...tdo tu bg aku lg heaven..lgpon kaki 1 badan saket...paha saket bdan pon saket...tp tu ngada2...bley ja nk p aerobik tuh...tp sbb MALAZ....aku kna btol buang sikap niee bukan sbb utk kurus ja tp utk suma benda...utk malaz x bgn pagi malaz x masak utk family malaz utk x stdy masuk nex sem nie malaz x wat keja umh dan excetra excetra excetra...

 matlamat aku nk bersenam ni bukan nk kurus buang lemak2 ni ja tp lebih kepada aku nk sgt badan berpeluh...bila peluh aku terasa mcm sumtin benda berat dlm badan aku ni hilang...aku rs badan aku ringan..aku suka air peloh meleleh leleh kt muka aku air peloh kt badan aku n 1 badan la senang...paling penting utk org yg nk diet niee... senam tu sgt penting..diet mmg berkesan tp stgh org yg pernah aku jmpa aku tgk badan dia mcm x fit la...kulit dia menggelebeh x tegang...huduhss laa...dlu msa skul menengah pon aku berisi sket aku diet n aku p jog ari2...aku x wat diet mengejut...aku stil mkn nasi sket2 n ratah lauk...x bley arr kalu x mkan nasiii prot x tahann...stil aku dpt trun lebey 5 kilo....tp tu la stil depends kt badan org tu sndirik...walau pon dia diet tp x senam badan dia tetap cantikk...allah bg anugerah kt keturunan dia cmtu bonus utk dia la kan...td aku bc kt blog honeykoyuki...tips dia bg tuh mmg sgt btol laa siap ngn fakta bagai...sapa yg sangkal tu xtaw la...badan dia pon slim  T.T

0 Responses