waktu sekolah aku mostly rasanya banyak kenangan x syok dari yang syok....kenangan bez pon banyak time skolah rendah...sekolah menengah hammpppeehhh...aku juz tingat masa dajah 3....malang sangat....aku, adik aku n jiran2 sebelah kami sangat rajen p sekolah bersama...haha sangat sweet rasa budak2 time tuh....kami mesti akan kuar skali nek la beskal ramai2 p skolah...depan rumah aku ada jalan tar lepas tu ada pokok lepas tu ada jalan tar yang besar untuk kereta lalu lalu...sebelom nak sampai jalan raya tuh kena lintas longkang..

 tapi longkang depan umah aku x dak titi maa...so kena la kayuh beskal selang 10 buah rumah kot baru la ada titi...naseb la tuan umah tu baek ati bina titi tang tu...tapi titi dia wat pon dari kayu....ada la 4 5 batang papan berbaris kat citu....sejak aku kecik sampai la aku masuk dajah 3 x penah2 kejadian malang ni nk berlaku kt aku...ntah apa dosa aku wat ritu kt titi tu jugak dia nak jadi kemalangan...macam da x dak tempat laen...

 longkang kat citu ergghhh sangat dahsyat...kalu kotor kaler itam sket2 tu x kesah maaa ni ayaq dia kaler oren yang ada mendak2 kaler oren tu jugak...memang eeuuwww...yeekk....aku p sekolah bawak beg ada roda  mak cakap senang x yah dok galas tarik sudah...tapi aku ni segan nak tarik tah rasa cam mn tah aku tetap jugak galas walaupon berat2...pastu balik lenguh cakap mak...mak akn beletiaq....bila naek beskal mmg x da keja la nak galas...mesti la letak kt seat belakang kan..pastu amik tali getah yang kaler belang tuh n ada 2 cakuk kt hujung tali dia...so ikat la beg tuh...bukan aku sorang ja wat...suma wat

 pastu pastu sobs sobs =(...jalan atas ttiti tu tuh memang kena tuntun beskal...sebab sapa yang naek beskal lalu kt titi tuh dia akan bawak lelong...dari lelong baek hang jalan atas titi...aku bawk pastu beg aku jatuh lam longkanggggggg~~~....terendam elok lam ayaq oren sunkist longkang...depa bley gelak2 kat aku!!!...aku x taw aku nagez ka x...jiran aku tlg la amik beg tuh ngn menitik2 ayaq dia tuhh..huhh...pastu aku blur x taw wat apa...depa pon blurr... suma terkedu sebntar....aku pon xtaw cmna dia ley jatuh

 aku rasa aku x p skolah....aku amik la buku2 yang kena ayaq longkang tu jemuq kt bawah matahari...tapi x terpikiaq pon nak beli yang baru....bila da kering suma buku aku jadi macam kertas recycle...buku teks org len putih  aku sorang ja coklat brown2 gitu...bila org tanya kena apa aku cakap kena ayaq...ayaq apa wa xtawww...cikgu salmiah x silap aku ajaq maths...bku teks latihan dia memang terendam abes abesan lam ayaq longkang tuh...dari kulit mula smpai kulit penghabis kena ayaq longkang...memang buku aku tuh jadi ketas recycle ah...masa dia dok right buku aku tuhh tiba2 dia panggil aku!!...aku memang cukup x suka cikgu pggil...msti ada yang x kena..p la kt dia... dia tanya "awat buku jadi lagu ni!!!...kena ayaq hujann ka"...aku jawab "x aihh beg saya jatuh longkang"..." hah cm mana jatuh longkang"..."saya pon xtaw cne dia bley jatuh"....pastu dia dok sengih2...dia dok selak selai selai ketas tu depan aku...aku pon x taw motif dia

 pastu aku balik kt tempat duduk ngan rasa sdey...sdey buku aku da x cantik macam orang laen....rs macam inferior ja...tapi cikgu x kesah baguih laa..x yah susah2 beli buku laen...tapi aku pk2 mesti dia geli kan pegang buku kena ayaq longkang T_T...sejak tuhh aku menyampah dah nak lalu titi tuhh

0 Responses